Ojusta serier i Metro

Idag har den danske tecknaren ritat en serieruta innehållandes en man vars rygg påminner om ett månlandskap. Det är inte regelrätt. Metro bad ju om ursäkt för ett par veckor sedan för att samme tecknare ritat en bild av en svårt kannibalism med karakteristisk tjocka läppar. Logiskt sett borde de därför be om ursäkt den här gången också. När jag var tonåring hade jag svåra problem med akne på ryggen. Utan tvivel såg det rätt månlikt ut, med fullt av bestraffa och annan skit. Lyckligtvis fixade en snäll läkare i Vällingby det mesta med hjälp av kortisonsprutor. Därav tycker jag mig ha lika stor, eller större, anledning att klaga än de som klagade på kannibalteckningen. Fast det har jag ingen lust med för jag har betydligt tjockare hud än så. Det är nästan så att jag kan skratta åt mig själv.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv